Invitasjon til stiftelsesmøte i Friluftsforumet

På vegne av interimsstyret inviterer Lillestrøm kommune til stiftelsesmøte med formål om å etablere Lillestrøm Friluftsforum, tirsdag 17 september kl 18-20 på Lillestrøm Rådhus, formannskapssalen.

Stolpejakt ved Bingsfoss i Lillestrøm kommune

Nordmenn er født med ski på beina

- Om det kanskje ikke stemmer helt, så er vi i hvert fall glade i friluftslivet vårt. Stadig flere benytter seg av de mange muligheter som finnes, enten det er nærområdet eller ved fjord og fjell.

Utallige undersøkelser om friluftslivets betydning peker i samme retning: Naturopplevelser gjør oss godt. Forskning viser at friluftsliv er helsefremmende, trivselsfremmende, stressreduserende og sykdomsforebyggende. Å investere i friluftsliv er å investere i folkehelse. Det er vi opptatt av. Derfor skal vi stifte Friluftsforumet, hvor alle som er opptatt av friluftsliv kan være med å påvirke mulighetene til å drive et aktivt friluftsliv i vår kommune.

Friluftslivets år 2025

Friluftslivet blir skikkelige satt på kartet det neste året da vi går inn i  friluftslivets år, hvor vi skal utfordre de mange lag- og foreninger vi har til å gjøre sitt for å sette friluftslivet i fokus.