Gansvika restaurant og kiosk ligger idyllisk til i en vik av Øyeren lengst sør i kommunen. Restauranten er flittig besøkt på sommerhalvåret og svært travel på solfylte dager. Gjester er både lokale folk og andre som har kommet langveis fra, enten langs landeveien eller i båt.

Restaurantlokalene har vært i drift frem til i fjor høst, med en god À la carte meny. Kjøkkenet og serveringslokalene ligger inne i et gammelt sagbruk, noe som gir Gansvika et spennende og rustikt preg, men det stiller også krav til ny driver om å finne gode løsninger for drift.

Er du interessert i å etablere en ny restaurant eller utvide lokasjoner kan Lillestrøm kommune tilby lokaler med en gunstig leieavtale. Det kan være behov for noe vedlikehold/oppgradering av kjøkkenet. Kommunen er forberedt på å investere noe her i år, og er åpne for å se på en videre utvikling sammen med ny driver.

Søknadene vil bil rangert etter åpent serveringstilbud hele sommersesongen, helhetlig konsept, et familievennlig tilbud, drift som støtter opp under andre aktører på Gansvika, bærekraftig drift, utviklingsmål osv.

Interessenter bes sende inn en søknad til kommunen postmottak.

Søknadsfrist 23 april.

Befaring

Vi holder åpent for befaring 10. og 15 april.

Send forespørsel til oss for å avtale tidspunkt eller hvis du har spørsmål.