Hva er en trygghetsalarm?  

En trygghetsalarm er en alarm for å tilkalle hjelp i akutte situasjoner når som helst på døgnet. Alarmen er på størrelse med et lommeur og er enkel i bruk. Du bærer alarmen for å kunne tilkalle hjelp i hjemmet ditt når du trenger det.

Hvordan fungerer en trygghetsalarm?

Hvis du utløser trygghetsalarmen, blir du koblet til et døgnbemannet responssenter. De vil vurdere situasjonen, nødvendig oppfølgning og behov for å rykke ut. Det er hjemmesykepleien som rykker ut hvis det trengs.

Hvem kan søke:

  • Søkere som bor hjemme eller oppholder seg i Lillestrøm kommune.
  • Søkere med funksjonsnedsettelser som har behov for hjelp.
  • Søkere med en funksjonsnedsettelse som kan gjøre det vanskelig å bruke vanlig telefon.

Hva koster det?

Tjenesten prises ut fra husstandens samlede inntekt.


Slik søker du om trygghetsalarm

Logg inn med bankID for å søke på vegne av deg selv eller for å hjelpe noen å søke.

I søknaden beskriver du dine behov og hva du trenger hjelp til.

Send søknad om helse- og omsorgstjenester for voksne

 

Dersom du ikke har bankID og ikke kan få hjelp til å søke digitalt, kan du sende søknaden i posten. Du trenger ikke logge inn for å laste ned søknaden i PDF-format.

Last ned papirsøknad (PDF)

Klage

Du kan klage på tjenestene du får fra kommunen. I tillegg kan du klage på eventuelle vedtak vi fatter eller avslag du får. Send klage til Tjenestetorget.

Nyttige lenker

Se oversikt over alle hjemmetjenester

Kontakt Tjenestetorget

om du har søkt tjenester og venter tilbakemelding.

 63 88 61 20

 tjenestetorget@lillestrom.kommune.no 

Åpningstider

 10.00 - 14.00 mandag til fredag