Hvor finner du fakturaen din?

Lillestrøm kommune sender ut fakturaer i følgende kanaler.
Listen er i prioritert rekkefølge:

  1. Avtalegiro, eFaktura og kombinasjon av disse

    Dette forutsetter at du har opprettet avtale.

    Aktivering av 'Ja takk til alle' i nettbanken, gir automatisk eFaktura.

  2. VIPPS

    Dette forutsetter at du har slått på valget om betaling av regninger/faktura i Vipps-appen din. 

  3. Digipost / e-Boks (digital postkasse)

    Dette forutsetter at du har en aktiv Digipost- eller e-Boksavtale.

  4. E-post

    Faktura kommer til den e-posten du har valgt i kontakt og reservasjonsregisteret.

  5. Papirfaktura

    Papirfaktura sendt som ordinær post.

Spørsmål om betaling?

  • Har du mottatt en faktura fra Lillestrøm kommune og har spørsmål angående betaling?
  • Send en henvendelse på epost til utfaktura@lillestrom.kommune.no. Oppgi fakturanummer for henvendelsen. Du kan også ringe telefonnummer 63 88 62 00.
  • Har du spørsmål om beløp og grunnlag på faktura, se kontaktinformasjon på fakturaen.
  • Har du spørsmål om faktura eller betaling for kommunal barnehage eller SFO, send en henvendelse til
  • faktura-barnehage-sfo@lillestrom.kommune.no
  • Du finner kopi av alle fakturaer fra Lillestrøm kommune under Min side, innlogging øverst til høyre på denne siden.

Kontonummer for innbetaling

Faktura

  • Bankkonto for innbetaling av faktura med KID: 1813.19.74333
  • Betaling fra utlandet:
    • IBAN NO1618131974333
    • SWIFT/BIC: SHEDNO22

Andre innbetalinger

  • Bankkonto for andre innbetalinger: 1813.19.74147
  • Bankkonto for andre innbetalinger fra utlandet:
    • IBAN NO9118131974147
    • SWIFT/BIC: SHEDNO22

Kan du ikke betale? 

Hvis du ikke betaler fakturaen innen fristen, blir kravet sendt til innfordring (inkassovarsel og inkassokrav). Varslene sendes via Altinn.

Les mer om kommunal inkasso