En ønsker også at planen skal kunne gi føringer for en evt. senere utvidelse til 5-parallell skole, og derved bidra med mulig fremtidig reservekapasitet for området. Revidert skolebehovsplan ble vedtatt av Kommunestyret i sak 22/28737 den 09.11.22. I planen anbefales det at Skjetten skole utvides til en 4-parallell skole, med ferdigstillelse i 2026.
Dagens planbestemmelser er lite detaljerte, og sier ikke noe om hverken utnyttelsesgrad, høyder, parkeringskrav etc. Det er derfor ønskelig å utforme mere detaljerte bestemmelser til skoleområdet.
Forslagsstiller er eiendomsavdelingen i Lillestrøm Kommune.
Illustrasjonen viser del av gjeldende regulering som berøres av endringsforslaget, markert med rødt.
Avgrensingen for planendringen går midt i omkringliggende veier mot syd, vest og nord. Mot øst går avgrensingen delvis midt i vei og for øvrig mot grenser til naboeiendommer.
Området som berøres er 36.920m² stort.
Har du innspill?
Merknader og synspunkter som kan ha betydning for planarbeidet sendes Lillestrøm Arkitekter AS v/ Ingunn A. Øhra tlf. 92810665, epost: ingunn@lilleark.no, med kopi til Lillestrøm kommune på postmottak@lillestrom.kommune.no, eller postboks 313, 2001 Lillestrøm.
Frist for innnspill er 28.06.23.
Merk innspill med saksnummer PLAN-22/01552.
Lurer du på noe?
Opplysninger om planarbeidet kan fås ved henvendelse til Lillestrøm Arkitekter AS v/ Ingunn A. Øhra tlf. 92810665, epost: ingunn@lilleark.no.
Naboer og grunneiere blir varslet direkte.
Dokumenter
- Referat fra Oppstartsmøte_25102022
- Plankart 23.05.23
- Reguleringsbestemmelser_22.05.23
- Planbeskrivelse_24.05.23
- Illustrasjonshefte
- ROS_Analyse 31.03.23
- Geoteknisk datarapport
- Notat RIG01 Områdestabilitet iht. NVE 1-2019
- Notat RIG02 Innledende geoteknisk vurdering
- Sluttrapport-uavhengig kontroll-områdestabilitetsvurdering
- Miljøteknisk grunnundersøkelse med tiltaksplan
- RammeplanVAO_revA 30.03.23
- Flomfarevurdering_revA 27.03.23
- Støyutredning utvidelse Skjetten skole
- Oppsummering elevmedvirkning 08.03.23
Regulering etter enklere prosess iht. pbl §12-14. PlanId: 34/63